1395-01-05 08:57
4370
0
29380
آماده پذیرایی مسافرین نوروزی می باشد؛

آرامگاه زیارتی زکریا نبی در انبارالوم آق‌قلا + تصاویر

آرامگاه زیارتی زکریا نبی پیامبر در انبارالوم از توابع بخش وشمگیرآق‌قلا آماده پذیرایی مسافرین نوروزی است.

به گزارش گلستان ما به نقل از اسپی دژ، در آموزه‌های اسلامی ما اشاره‌شده است، که تعداد یک‌صد و بیست‌وچهار پیامبر از میان ملت‌ها برای هدایت و راهنمایی انسان‌ها برانگیخته‌شده‌اند. بسیاری از این پیامبران تشریعی- تبلیغی بوده‌اند. که پس از هدایت انسان‌ها و درگذشت ایشان در سرزمینی که به هدایت و راهنمایی مشغول بوده‌اند، به خاک سپرده‌شده‌اند، و ترتیب آن‌ها تبدیل به آرامگاه و زیارتگاه شده است.

در ایران اسلامی تعداد زیادی آرامگاه وجود دارد، هرکدام از آن‌ها به یکی از پیامبران الهی تشریعی منسوب است، مانند آرامگاه حبقوق نبی در تویسرکان همدان، آرامگاه دانیال نبی در شوش، آرامگاه خالد نبی درخالدنبی، آرامگاه اشعیا نبی دراصفهان و ایوب پیامبر دربجنورد و...

یکی از دو پیامبران الهی(یعقوب و زکریا) که در شهرستان آق‌قلا مدفون‌شده است، و تربت او تبدیل به زیارتگاه زکریا نبی است

زکریا نبی در شهرستان آق‌قلا، بخش وشمگیر، یک کیلومتری جنوب روستای گوک تپه و در حدود10کیلومتری شهر انبارالوم قرارگرفته است، که از این مسافت 4کیلومتران خاکی و شوسه است.

آرامگاه زکریای نبی محضر به یک ساختمان مرکزی در درون آن‌یک قبر منسوب به زکریای نبی وجود دارد، که در شبستان و در دو طرف این فضای اصلی و در پیوند با آن دیده می‌شود.

این آرامگاه نبی دارای تأسیسات و فضای پذیرش زوار (زائرسرا) آشپزخانه، سرویس بهداشتی و برق است. این مجموعه مذهبی و فرهنگی بر روی یک محوطه تاریخی قرارگرفته که به شماره 8816 مورخ 10/3/1382 در فهرست آثار ملی کشور با قدمت تاریخی – اسلامی به ثبت رسیده است.

اسپی دژ به‌نوبه خود از مسافرین عزیز نوروزی دعوت می‌کند تا از این زیارتگاه نیز بازدید کنند.

آرامگاه زکریا نبی آق قلا

آرامگاه زکریا نبی آق قلا

آرامگاه زکریا نبی آق قلا

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.